Tja!

Tja! Jag vet att jag inte har skrivit igen på ett bra tag, men jag kan rapportera om att jag mår bra. Hur som helst har jag tänkt på att göra en liten förändring här. I stället för att berätta massa skit om mina dagar, ska jag berätta om saker som beryder. T. ex någon känsla eller en tanke som dyker upp, filosofiera eller något sånt. Jag kan väl börja skriva om... kärleken? Eller? Jag vet inte... men jag kör på det o hoppas på att nån där ute får läsa mina tankar! =)

Det första jag funderar på är vad är kärleken egentligen? Vet någon av er där ute? Jag tror inte att det existerar, utan ordet ''kärlek'' är bara ett ord som ska förklara det som vi känner. Ni vet, känslan av att vara kär, då när hjärtat slår dubbla slag, man känner sig helt... helt förlamad på något sätt. Eller den där klumpen i magen och man känner sig orolig och nervös, fast på ett helt underbart sätt. Alla känslor som man vill förklara, men som är omöjligt att berätta via ord eftersom vi inte har det rätta ordförådet. Så, vad är allt de där man känner? Vad är just ordet ''kärlek'' för något? Ingen aning, därför tror jag inte på att det existerar, men samtidigt gör jag det. Jag vet inte hur jag ska förklara, jag menar... folk säger ''jag tror inte på äkta kärlek'' men endå vill alla ha det. Alla strävar efter att få hitta sitt livskärlek. Betyder det inte det något? Varför hoppas och sträva efter något som man inte tror på? Så, jag tror att jag ändrar på min uppfattning, att kärleken existera, men vet inte vad det är för något. Jag är bara en lite smått vilsen 18-åring, så hur fan ska jag veta vad det är för något?

Men kom ihåg, är du kär? Sitt inte och håll tyst, öppna munnen i stället och säg som det är!

''Att bara älska någon utan att våga berätta det för personen är den största förlusten av alla'' - Henrik Jonsson


//Micke

Kommentarer
Postat av: Niklas Cveschtrkovljkygj..nånting

Kärlek handlar ju inte bara om förälskelse :O

Ett band mellan familjen eller mellan goda vänner är ju kärlek om någonting :)



Skulle nästan kunna likna kärlek till hängivelse :O Hur visar en fader kärlek till sin son lixom? inte riktigt på det katolska prästsättet, utan snarare att ta hand om barnet, att fostra barnet på ett bra sätt och att finnas där för barnet. Detsamma är med äldre förhållanden. Förälskelse går alltid över förr eller senare, den där känslan med fjärilar i magen så fort man ser människan. För efter ett tag blir det inte riktigt lika spännande som det var i början. Men det som består är kärleken. Hängivelsen och omhändertagandet om varandra :) och den existerar må jag säga :D

2010-03-26 @ 07:59:56
URL: http://pastafarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0